Unknown
Assalamualaikum wbt. 

Akhirnya saya jadi juga Independent Beauty Consultant Mary Kay :D 

Selain untuk menambah pendapatan, dari dulu lagi saya suka bab2 kecantikan kulit, walaupun bab make up saya kureng skit. Pendirian saya dari dulu, baik saya berhabis duit dekat skincare yang elok untuk dapatkan kulit yang flawless, tanpa cela, jerawat dan jeragat daripada spend duit pada make up sekadar untuk cover cela kulit. Kalau kulit cantik, pakai bedak dan lipstik saja pun dah naik seri.. kan kan? 

Best tau join Mary Kay ni. Masa first time sign up, saya pilih set Botanical Effect starter kit berharga RM200 yang sebenarnya bila total up berjumlah hampir RM700. 




Dapat banyakkkk barang dalam set ni. Selain dari segala buku dan pamplet yang perlu dibaca, saya dapat complete set Botanical Effect (F2) for Normal Skin (complete set berharga RM314) , 2 CC cream (RM79 setiap satu) dan 1 lipgloss, dan juga 2 bag!! (saya mmg gila bag..tak tau lah kenapa :D) 

So dengan starter kit ni kita dah boleh start kerjaya kita dengan Mary Kay. Best kan!!

Sebenarnya, sy rasa sedikit menyesal pilih set ni. Sebab starter kit Timewise lagi best! Sebab set Timewise ni set anti-ageing yang mana harga sebenarnya sangat mahal. Bila kita buat skincare class nanti, kebanyakan prospek kita berumur 25 tahun ke atas yang mana sepatutnya gunakan Timewise instead of Botanical Efect. Dannnnn.... beg dia pun lebih cantik! :D 


Tapi tak mengapa. Ahkak dah redha. Sebab walaupun pakai Botanical Effect, nampak sangat perubahan pada kulit wajah di mana kulit jadi lebih lembap dan pori2 lebih kecil. Bila pegang kulit muka terasa lembut dan best. Jerawat? Alhamdulillah memang tak ada. 

Kemudian, utk menambahkan ilmu didada, visi dan misi Mary Kay, business model Mary Kay, ilmu tentang produk, tentang mencari dan melayan customer, penampilan, make up, pengurusan kewangan, pengurusan stok, dan macam2 lagi lah, kita join pulak kelas ESRS (Essential Step to Reach Success) selama 2 hari. Memang enjoy habis! 



Haaa meh saya bagi tips utk new BC yang akan join ESRS ni nanti. Masa kelas nanti, sila pakai: 
- Black skirt dan black blazer 
- Kasut hitam bertutup dan sedikit bertumit
- Stokin hitam 
- Tudung pink harus lah uols ni kan kaler Mary Kay :D Apa2 tone pun takpe
- Shirt dalam di tuck in 
- Bermake up 

Kerana inilah image yang betul untuk seorang BC Mary Kay. Dalam kelas, be active banyakkan menjawab soalan yang dikemukakan nanti dapat hadiah lagi :D



Apa2 pun 2 hari ESRS ni memang best dan padat dengan ilmu. Lepas dah habis, bolehlah kita start kerjaya kita sebagai beauty consultant bertauliah. 

Sukakan kecantikan, atau teringin nak make over diri sendiri jadi cantik, atau suka jadikan orang lain cantik dan dapat income dengan hanya suka2 buat benda yang kita suka? 

Be in my team then! Sambil bergembira kita dapat income. 

Tak mo stress2 macam group lain (opss!) kena kejar sales, point, recruit segala mala just untuk naik Sales Director (SD) cepat2. Last2 terbeban pula dengan hutang sebab nak kena kumpul stok setiap bulan. No No No! 

Jom join me as BC Mary Kay! Dun worry.. kalau ada apa2 kemusykilan, nak tanya cara dapat income as BC, cara nak join team saya, whatsapp sy di 0123818004 ya.


Labels: edit post
1 Response
  1. Jaja Zaleha Says:

    Selalu juga dengar pasal Mary Kay ni, produknya bagus-bagus juga :)


Post a Comment