Unknown


1) Isteri
      
- ESP
- Vitalea
- B complex
- Vitamin C
- Alfalfa (hanya option terutama yg sakit bila bersama)
- GLA jika period tak regular

2) Suami

- ESP
- Vitalea
- B com
- Vitamin C
- Vitamin E
- Zinc

** AWAS! VitaLea dan Alfalfa tidak sesuai untuk pesakit thalasemia dan apa sahaja alahan.

Bagaimana pengambilan supplement Shaklee boleh membantu merawat masalah kesuburan (infertility) ini?


Vitamin Asas

(1) Vita-Lea (Multivitamin)
(2) Vitamin C
(3) B-Complex

Vtamin asas, adalah tunjang utama untuk kesihatan badan.

Vitamin Kesuburan

(4) Vitamin E
Selain menghaluskan kulit, anti penuaan, melancarkan peredaran pembuluh darah, mencegah pembentukan darah beku, pembentukan sel2 baru (termasuk RNA & DNA) dan lain-lain, ianya amat terkenal mempunyai khasiat untuk meningkatkan kelelakian & menyuburkan organ reproduksi lelaki & wanita.

(5) Zinc
Zink digunakan untuk kesuburan bagi wanita kerana zink akan melindungi sperma dan melawan bakteria dalam vagina. Bagi kaum lelaki, zink merupakan zat yang sangat penting bagi proses pembentukkan hormon testosterone dan memberikan tenaga untuk sperma agar lebih aktif menuju ke ovum. Selain itu, zink berperanan dalam proses pembentukan genetik, iaitu pada DNA (Deoxyribose nucleid Acid).

(6) Alfalfa
Sangat baik diamalkan oleh wanita, membantu atasi masalah keputihan, masalah haid yang tidak teratur atau senggugut/ sakit pinggang yang melampau tatkala di datangi haid (makan alfalfa bersama kalsium), dan turut membantu dalam hubungan suami isteri (bertindak seperti Kacip Fatimah).

(7) GLA Complex
Kebanyakan masalah kesuburan wanita berkait rapat dengan ketidakseimbangan hormon.
Pengambilan GLAcomplex bertindak untuk menstabilkan hormon estrogen dan progesteron dalam darah, seterusnya menjadikan haid lebih stabil dan mudah untuk mengandung.

Walau apa pun, ini hanyalah cadangan set kesuburan secara umum. Kita perlu tahu juga apa punca yang menyebabkan kita tak subur.

Biasanya jika sudah mencuba lebih dari setahun, kita boleh buat pemeriksaan dengan gynae utk tahu apa punca. Sebab hormon kah? rahim rendah atau terlalu tinggi kah? atau sebab period tak tetap, endometriosis, PCOS, kesilapan teknik, tak tahu tarikh subur,  etc etc ?

Kalau rahim rendah atau tinggi, kadang-kadang dengan berurut membetulkan rahim saja sudah memadai. Bila kedudukan rahim sudah dibetulkan, insya allah mudah untuk mengandung lepas tu.

Tapi jika ianya lebih kompleks, seperti masalah hormon, anda perlukan bantuan lain kerana berurut sudah tentu tidak akan membantu. Kalau nak tahu apa tanda-tanda anda ada masalah hormon tak seimbang ni, sila baca SINI.

Hubungi saya untuk dapatkan nasihat percuma tentang kesuburan. Dengan setiap pembelian saya akan sertakan nasihat pemakanan vitamin yang berkesan beserta tips-tips untuk mendapatkan haid yang teratur, cara mengenalpasti waktu subur, serta mengembalikan keseimbangan hormon badan anda.

Kita hanya mampu berusaha, akhirnya Allah lah yang menentukan segalanya.
Jangan berputus asa ya. Faito! faito!


Your Shaklee Independent Distributor 
Liyana (Id: 1144949)
012-3818004 (sms/whatsapp) 
COD di kawasan Bertam, Kepala Batas, Kulim, Bagan dan Seberang Perai Utara 
Juga penghantaran ke seluruh negara

0 Responses

Post a Comment