Unknown
Assalamualaikum,

Masya allah! Lamanya tak jenguk blog ni. Lately kemalasan melanda dengan dahsyat sekali. Mood bekerja dan berbisnes semuanya dah ke laut. Terpaksa hentikan kejap bisnes Shaklee, tapi bisnes emas masih berjalan seperti biasa. Yo lah.. kalau customer mintak COD vitamin daku dah tak larat nak drive ke sana ke sini dah.

Hari ni saya pergi checkup di KK Kepala Batas seperti biasa. Dah 34 minggu 5 hari yeay!! Perut toksah cerita la besar gila kut sampai semua orang yang kenal asyik tanya mengandung kembar ka?

Ha mai nak habaq.. hari ni ada appointment dengan doktor sekali. Sekali bila scan rupanya air ketuban banyak. Dahlah berat naik 4kg dalam masa 3 minggu. Tak melompat nurse dgn doktor? hahaaaa!

Jadi doktor suruh buat MGTT (minum air gula la tu~) lagi 2 minggu. Aaa! tak sanggup dah. Dah 2x kut pregnancy ni kena buat MGTT. Kalau buat ni kira dah masuk kali ketiga dah. Reda je lah walaupun tak suka sebab 1st pregnancy dulu ada history GDM, cuma yang 2nd ni masih bernasib baik tak kena kencing manis. Hopefully tak ada apa2 lah ye..



Dah masuk 34 minggu ni, malam-malam pun dah susah nak tidur. Mengiring ke kiri tak kena, ke kanan tak kena, tidur telentang lagi lah tak kena. Last2 tidur je dalam keadaan menyandar di kepala katil.

Tengah-tengah malam pulak memang kena bangun nak buang air. Kadang2 tak boleh tidur sampai ke pagi. Ditambah lagi dengan perut yang asyik mengeras tak kira waktu. Sakit woo~

Banyak rupanya kesusahan dan kesakitan yang dialami oleh ibu2 mengandung ni. Atas sebab itulah jika seseorang perempuan tu redha dengan kehamilannya, seluruh makhluk di langit dan di bumi akan sentiasa mendoakannya.


Ayat 14 Surah Luqman

Dalam surah Luqman pun Allah dah nyatakan betapa perempuan yang mengandung ni mengalami kelemahan demi kelemahan, kepayahan demi kepayahan. Dan atas sebab itulah wajib bagi seseorang anak itu berbuat baik kepada kedua ibu bapanya. Bukan senang nak besarkan seorang anak dari tapak kakinya sebesar 2 jari kita... sampailah dia dah boleh berdikari sendiri.

Huhu! Insaf!

Semoga anak emak ni.. menjadi seorang anak yang berbakti pada kedua ibubapa, serta menjadi seorang hamba Allah yang diredhai dunia dan akhirat.

Semoga kamu sentiasa dilindungi dari gangguan jin, iblis dan syaitan.

Semoga Allah menjauhkan kita sekeluarga daripada pandangan jahat manusia yang zalim, yang berniat jahat, yang hasad, yang berniat menyakiti tubuh badan kita, yang berniat mencerobohi harta benda kita, serta moga dijauhkan daripada manusia2 yang buruk akhlaknya, yang menjauhkan kita daripada Allah.

Aamiinn.. ya rabbal a'lamin.



0 Responses

Post a Comment