Unknown
Assalamualaikum,

Saya pasti ramai yang kenal EPO (Evening Primrose Oil) yang biasa diambil oleh orang perempuan untuk stabilkan period dan betulkan kesuburan.


EPO sebenarnya mengandungi GLA (gamma linoleic acid) yang diekstrak daripada Evening Primrose Oil (hence the name). Tapi tahukah anda yang EPO hanya mengandungi 7% ke 10% GLA sahaja?

Shaklee juga ada keluarkan produk yang sama seperti EPO ini. Ia dipanggil GLA complex, diekstrak daripada borage yang mengandungi 2 kali ganda lebih GLA daripada EPO.  Borage juga 3x lebih dari segi bioavailabiliti dan 3x lebih berkesan dari EPO. Borage yang digunakan oleh Shaklee ditanam secara organik dikawasan Saskatchewan, Kanada.


Setiap kapsul mengandungi lebih 300mg GLA yang mana ia adalah sumber terbaik Omega-6. Ia digabungkan dengan minyak sunflower seed dan vitamin E untuk meningkatkan keberkesanan dan kestabilannya. Kesegaran dan keberkesanannya terpelihara oleh ShakleeGuard, anti-oksidan semulajadi yang dipatenkan. Bioavailabilitinya dibuktikan secara klinikal dimana ia mampu menyerap ke dalam sel dan tisu.



Kebaikan GLA complex 

1. Herba tradisi yang dipercayai 
Orang barat menggunakan borage untuk merawat ulser, melegakan kelesuan, mengeluarkan kahak, meringankan kebas urat saraf dan meningkatkan stamina. 

2. Mengawal selia estrogen dan testesteron 
GLA membentuk prostaglandin untuk mengawal selia hormon lelaki dan wanita, perbaiki simptom PMS seperti kesakitan, mood swing, retensi air dan sakit payudara. 

3. Melambatkan menopaus 
Mengurangkan/menghilangkan hot flashes, insomnia, ketidakhadaman, dan depresi. Pengambilan jangka panjang akan melambatkan penuaan. 

4. Perbaiki prostatomegaly 
GLA perbaiki masalah prostat lelaki dan masalah kerap kencing. 

5. Menentang kanser 
Anti-oksidan yang meningkatkan sistem imun tubuh,menghalang pertumbuhan sel kanser dan tumor. 

6. Perbaiki inflamasi kulit 
Mengurangkan inflamasi kulit, ekzema, alergi, kegatalan, kulit kering, bintik penuaan, tinea, kurap. Juga mengurangkan sakit dan bengkak yang terjadi akibat rheumatisma, artritis. 

7. Menghalang komplikasi diabetes 
Merendahkan gula dalam darah, berkesan untuk diabetes semasa hamil dan usia tua. Meringankan kebas dan kesakitan akibat gula darah yang tinggi. 

8. Pelangsingan dan menghalang pertambahan berat badan 
Merendahkan kolesterol LDL, menghalang pertambahan berat badan dengan berkesan, memberi tone pada kulit dan otot wanita secara berperingkat untuk mencapai bentuk badan yang cantik. Ambil semasa perut kosong untuk mengelakkan keasidan hiper. 

9. Mengawal tekanan darah tinggi 
Menghalang pembekuan darah, merangsang peredaran darah, pengembangan salur darah, perbaiki tekanan darah tinggi, mengelak masalah jantung seperti arteriosklerosis dan myocardial infarction. 

10. Perbaiki tekstur rambut 
Perbaiki rambut kering dan gugur 

11. Hiperaktif dan Autisme, ADD/ADHD 
Dibuktikan secara klinikal GLA dan minyak ikan mampu perbaiki keadaan anak2 autisme, sukar fokus, dan hiperaktif. 

Cara makan
Untuk maintenance : 1 kapsul 2x sehari (selepas makan)
Menopaus, pelangsingan, hyperaktif : 2 kapsul 2x sehari (selepas makan) 

GLA bukanlah hanya untuk wanita. GLA sama penting seperti asid amino dan tidak boleh dihasilkan oleh badan manusia, hanya boleh diperoleh drp makanan. Boleh juga diambil oleh kanak-kanak, remaja, dewasa lelaki dan wanita, selepas menopause dan andropause.

                      

GLA ni banyak sungguh healing propertiesnya. Nak subur, nak betulkan hormon, nak kulit cantik dan gebu, hilangkan jerawat, nak pregnant, nak langsing, nak improve simptom menopause dan andropause (jangan tak tahu orang lelaki pun ada menopause tau), serta baik untuk pesakit darah tinggi dan kencing manis. 

Orang lelaki yang sudah berusia yang mula mengalami masalah prostat, tak boleh kontrol kencing atau banyak kencing pun patut ambil GLA complex ni. 

Anak-anak perempuan remaja yang mula datang haid, muka berjerawat setiap kali haid, yang ada simptom PMS sampai sakit berguling-guling, ada yang terpaksa ambil MC setiap bulan semasa haid lebih-lebih lagi kena ambil GLA complex ni. Emak-emak tolonglah belikan buat anak perempuan anda GLA ni. Kesian tau anak anda kalau terpaksa tanggung sakit setiap bulan. 

Saya dulu masa remaja pun begitu. Haid tak teratur langsung. Jerawat naik kerap juga. 10 tahun kemudian didiagnose ada PCOS. Terfikir juga kalaulah mak aku dulu belikan suplement untuk perbetulkan hormon, tentu tak jadi macam ni. Jadi sekarang saya bertekad kalau anak gadis saya ada masalah begini, saya akan terus berikan dia GLA complex. Supaya dia tak "menderita" seperti saya. :) 







Alhamdulillah ramai pengguna GLA Complex yang berpuas hati. Period stabil, kulit makin cantik, yang tak dapat zuriat Allah perkenankan untuk dapat zuriat, yang ada cyst dan fibroid di rahim dan breast mengecut sendiri. 

Yang menariknya, bulan April ni sekali lagi Shaklee buat promosi khusus bagi GLA complex, maka harganya jauh lebih rendah dari harga pasaran RM91.25 itu. Jika berminat untuk tahu berapakah harga promosi atau nak tanya lebih lanjut mengenai GLA Complex ni, jemput-jemput whatsapp/telegram saya di number di bawah ya :) 

Shaklee Independent Distributor 
Liyana (Id: 1144949)
012-3818004 (sms/whatsapp) 
COD di kawasan Bertam, Kepala Batas, Kulim, Bagan dan Seberang Perai Utara 
Juga penghantaran ke seluruh negara

Labels: edit post
0 Responses

Post a Comment