Unknown
Dengan nama Allah yang Maha Pemurah lagi Maha Mengasihani,

Zaman sekarang sangat mencabar minda dan fizikal kita. Ye lah, keluar bekerja seawal subuh dan balik hanya bila matahari dah tenggelam.

Balik rumah perlu pulak uruskan anak-anak, memasak, mengemas, membasuh baju, sidai baju, lipat baju (!!), dan akhirnya entah pukul berapa baru kita boleh berehat.

Bila pergi kerja pula, kita menjadi mudah letih, stress dan moody. Day in day out, akhirnya kita jadi kurang sihat, hidup menjadi tidak berkualiti, balik rumah kita menjadi moody dan malas melayan anak-anak, stress dengan bebanan hidup dan kualiti kerja juga merudum.

Jika anda adalah salah seorang warga kota yang melalui hidup sedemikian setiap hari, saya mencadangkan anda cuba Shaklee B-complex.


Kenapa?
  • Menukar makanan kepada tenaga - membantu penghadaman, menukar lemak, karbohidrat dan protin kepada tenaga dan sekaligus mengurangkan masalah keletihan dan kelesuan. 
  • Melawan stress - memastikan kesihatan fungsi saraf, sekaligus meredakan sakit kepala, tekanan, kemurungan dan insomnia. 
  • Membantu tumbesaran - menggalakkan tumbesaran yang sihat dan normal bagi bayi dan kanak-kanak. Membantu pembinaan DNA dan sel-sel baru serta mengurangkan risiko kecacatan otak atau tulang belakang. 
  • Rambut beruban dan gugur - membaiki masalah kulit kepala, kelemumur, rambut gugur, beruban dan mengekalkan kesihatan rambut. 
  • Baik untuk mata - mengurangkan masalah keletihan mata, mencegah katarak, meningkatkan kualiti penglihatan, perkasakan memori dan daya pemerhatian/fokus. 
  • Mencegah anemia - membantu pembentukan sel darah merah yang sihat dan menguatkan antibodi, merangsang pengaliran darah dalam tubuh, merendahkan paras sistin untuk kesihatan kardiovaskular, merawat atau encegah anemia, sakit kepala, pening, lemah semangat, keletihan, migrain, muntah-muntah, mabuk darat atau laut. 
  • Meredakan senggugut - baik untuk masalah senggugut (PMS), meredakan kerisauan, keresahan dan masalah penghadaman, terutamanya mereka yangmengambil ubat hormon dan ubat tahan sakit. 
  • Mencegah perlcche - dikenali juga sebagai kerekahan mulut (mouth chilitis), mencegah jangkitan lidah (glossitis), nafas berbau. 
  • Detoksifikasi 
  • Meredakan alahan

Bagaimana memilih B-complex yang baik?
Anda boleh pilih apa jua jenama, tetapi vitamin B-complex yang baik mestilah mempunyai ciri-ciri ini:
  1. Mengandungi 8 vitamin - B1,B2,B3, B5, B6, B12, asid folik dan biotin
  2. Harus mengandungi 100% RDA untuk asid folik dan biotin. 
  3. Pastikan jurang peratusan nilai harian B1, B2, B3 dan B12 tidak terlalu besar. 
  4. Elakkan pengambilan B-complex yang menawarkan rumusan larut air (sustain release)   
Shaklee?




Anda pilih.. :)

Your Independent Distributor 
Liyana (Id: 1144949)
012-3818004 (sms/whatsapp) 
COD di kawasan Bertam, Kepala Batas, Kulim, Bagan dan Seberang Perai Utara 
Juga penghantaran di seluruh negara

Labels: edit post