Unknown
Sambungan kisah berpantang ...

Semasa trimester terakhir, saya mula tercari-cari jamu bersalin yang sesuai untuk digunakan semasa berpantang. Saya teringin nak beli Nona Roguy, tapi ya ampun!! harganya mahal sangat!

Selepas bertanya en.Google, saya pun akhirnya terjumpa set berpantang yang ekonomi. Iaitu set berpantang loose pack Shaklee. Saya diberi Vit C, Zink, Alfalfa, Vitalea dan B-complex dengan harga RM90. Oklah tu kann... murahlah dari RM300. haha

Tapi saya terkejut, dalam masa seminggu luka di sinun sembuh, badan rasa kuat dan bertenaga walaupun kena bangun setiap 2 jam untuk menyusukan Amsyar, sambil duduk ok! Sebab saya tak reti lagi menyusukan sambil berbaring. Takut anak mati lemas kena hempap kalau saya tertidur! haha

Susu badan cuma datang dengan banyaknya 2-3 hari selepas balik dari klinik bersalin. Susu mencurah-curah. Secara jujurnya, saya langsung tak menghadapi masalah kekurangan susu semasa awal-awal berpantang. Syukur alhamdulillah. Semasa anak kena jaundis, dan dihantar check in semula ke klinik bersalin untuk diletak di bawah lampu, saya rileks-rileks di rumah sambil mengepam dan susu tu dibekalkan kepada anak setiap hari. (2 hari saja pun check in).

Cukup sebulan berpantang, saya mula mengepam untuk menyimpan stok. Pagi (9.00am), tengahari (12.30pm) dan petang (4.00pm). Jadual ni tetap saya ikut semasa di ofis. Mula-mula stok susu disimpan di freezer peti ais saja. Tapi lama-kelamaan bila dah melimpah-limpah sangat saya terpaksa beli freezer baru khas untuk simpan stok susu saja.
  

 Saya beli yang macam gini...

Selepas habis berpantang, saya terus buat keputusan untuk beli full pack set menyusu. Tak beza banyak sangat pun dengan set berpantang, cuma ditambah ESP dan Ostematrix (kalsium) saja. Seriously, sangat berbaloi-baloi dengan harga dan hasil yang saya dapat. Oh ya.. masa tu saya belum jadi ahli Shaklee pun.


Kawan-kawan, saya sangat-sangat-sangat rekemenkan set penyusuan Shaklee ni. Serious cakap, ini akan jadi investment terbaik anda untuk anakanda yang tersayang. Tiada yang lebih baik untuk dibekalkan kepada anak selain dari susu ibunya sendiri. Tiada apa pun di dunia yang dapat menandingi khasiat susu ibu. 

Saya bersedia untuk membantu anda jika anda nak mendapatkan set ni. 

Free consultation with no obligation. Insya allah.. :) 

Your Independent Distributor 
Liyana (Id: 1144949)
012-3818004 (sms/whatsapp) 
COD di kawasan Bertam, Kepala Batas, Kulim, Bagan dan Seberang Perai Utara 
Juga penghantaran ke seluruh negara